Ibland säger det stopp

skrevs den 2014-07-03 klockan 20:55:00 | Direktlänk | Ebba
Nu får jag seriöst nog.
Till alla er (rent ut sagt) idioter som frågar "varför har inte du någon egen häst för? det kostar ju inte så mycket" medans dom har minst en egen ponny/häst och får hästprylar för tusenlappar varje månad. Usch på er, har ni ingen medkänsla alls? Blir helt tokig, har fått höra det 100 gånger om hela tiden och ser överallt på internet att andra får såna frågor, såna som kanske har hästar de får rida på gratis eller rider på ridskola. Hur svårt ska det vara att bara fatta att alla har inte råd med egen häst och har absolut inte de förutsättningar du har.
Det är många gånger jag har tyckt att det är pinsamt att komma i mina ridkläder från hööks eller gamla kläder jag inte använder till vardags och gå i stallet när folk som har häst där går i sina dyrare kläder. Ibland skäms jag. Jag skäms för att det är så himla viktigt för vissa att köpa den där Kingsland-tröjan för 700kr, eller de där Pikeur-ridbyxorna för 2000kr.
En gång fick jag höra "du får ju gärna köpa saker på Hööks, men jag skulle aldrig ta på mig ett plagg därifrån, för det är så billigt där." Då ville jag bara spy, spy på h*n. Hur vågar man ens säga en sån sak? ALLA HAR INTE RÅD ATT LÄGGA TUSENLAPP EFTER TUSENLAPP PÅ KLÄDER VI ÄNDÅ SKITAR NER OCH SVETTAR SÖNDER EFTER LÅNGA DAGAR I STALLET OCH SVETTIGA RIDPASS PÅ HÄSTRYGGEN. Nej, där tog det stopp. Sånt klarar jag verkligen inte av.
Det är så mycket snack om märken hit och dit, jag mår verkligen dåligt för att det är så många som utsätt för "hat" bara för att de inte har råd med märkessaker. För vissa är det såå viktigt att ha det dyraste hela tiden, helst före alla andra, då är man bäst.
Vadå? Rider man inte bättre med dyrare utrsutning? Nej tyvärr. Ibland tror jag att vissa verkligen tror det. Att man rider bättre, ju dyrare utrustning man har till sig själv och hästen.
 
Man ska aldrig döma hunden efter håren och absolut aldrig trycka ner någon annan bara för att man själv har mer pengar. Vi är inte fattiga, vi har så det räcker precis lagom, men jag ser inte grejen i att köpa massa dyra grejer som man ändå skitar ner eller har sönder när man lika gärna kan ha kläder man inte använder till vardags eller ridkläder man köper till en lagom peng! 
Så du som sitter och trycker ner någon annan för att den inte väljer att köpa eller inte har råd att köpa dyra märkeskläder, du kanske borde tänka på vad du säger. För den personen du sårar är kanske framtidens nya ridsportsprofil, så man får tillbaka skiten man har förtjänat. Karma is a bitch.
 
Det var allt för mig, ville bara skriva av mig för jag blir så j*vla less på all mobbning och kränkning hit och dit. Sköt er själva, vill ni köpa dyra kläder och har råd. Visst! Ser inte något dåligt i det, man kanske vill lägga mer pengar på ridbyxor tex. för de dyrare brukar hålla längre. Men tryck inte ner någon som inte har råd. Det är det mest omänskligaste du kan göra.
Räcker det inte med att du visar kärlek till hästen och har passion att vilja lägga all din tid och pengar på det du älskar? Jag anser att det är det viktigaste, sen att vara snygg är bara ett plus.
 
Hej för mig!
 
 
ALLA KOMMENTARER
Postat av: Theresia

Åh vilket bra inlägg, håller med dig helt! Föresten så har du en underbar header :D

Svar: Åh tack! Ja jag hoppas många tar till sig och faktiskt förstår! Tack igen!
Ebba Blomqvist

kommentarer skrevs den 2014-07-04 klockan 10:23:24
URL: http://theresiasandahl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0