Specialvecka

skrevs den 2014-09-14 klockan 19:46:00 | Direktlänk | Hästar
Hej på er! Hela den här veckan i skolan har vi haft specialvecka. Det betyder att vi har haft en vecka inriktat på den linje vi går, alltså en vecka fylld med massa häst. Även Realgymnasiet i Sundsvall kom hit till oss och red med oss alla dagarna. Måndag + tisdag har vi haft hoppträning för Leif Hall på Lerviks Ridcenter aka Gävle Ryttarsällskap. Det har väl gått bra tycker jag, har haft en fin och duktig häst men uppe på ryggen satt en kass ryttare.. jag föredrar dressyr även fast hoppning är skitkul! Övervann hopprädslan och hoppade en liten bana på ungefär 70cm. Dock ska vi väl inte tala om min stil över hindrena, var stel som en pinne och fokuserade mest på att inte komma fel, helt fel av mig, men Xitau (som hästen jag red hette, uttalas schitau) var kalasduktig ändå.
Här kommer lite bilder från i tisdags, bilderna är tagna av Elin Högberg:
 
HAHA som här, ser ni mina händer? Usch.
 
Sen på onsdagen och fredagen åkte vi till Högbo Ridklubb och hade dressyrträning för Fredrik Böhling, gick faktiskt väldigt bra båda dagarna! På onsdagen hade jag en av de nya hästarna som hette Duchesse, ett Svenskt Halvblod. Hon va fin att rida, lite stark men efter halva lektionen hittade jag lite knappar och mot slutet gick hon väldigt fint och avslappnat. Har tyvärr inga bilder på henne.
Sen på fredagen så skulle jag ha ridit Duchesse igen, men hon hade en lös baksko så jag fick snabbt göra iordning en annan häst som hette Manne på typ 5min innan lektionen började, så det vart snabba puckar. Han var väldigt fin faktiskt, dock lite slö till en början och lyssnade nästan inget på skänkeln, så jag råkade ta ett spö utan att veta att han inte alls gillar spön. Sen efter det var han pigg hela tiden och vart väldigt lyhörd bara av att jag hade ett spö i handen i typ 5 sekunder. Summering av alla dagarna: Lärorika träningar för duktiga tränare på superfina hästar!
Sen på torsdagen hade vi föreläsning inne på skolan för Johan Fyrberg, var lärorikt och kul. Haha ;) Här får ni en bild på Manne:
 
 
Puss och kram på er!
ALLA KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0