Frånvarande

skrevs den 2015-04-01 klockan 22:59:58 | Direktlänk | Okategoriserat
Hej på er alla, ser att det är faktiskt runt 10 pers som fortfarande kikar in här då och då även om jag har varit frånvarande nu ett tag. Kärlek till er <3
 
Anledningen till min frånvaro här är för att livet är lite extra surt just nu. Mår inte helt toppen och är deppig. Micke har pga olika anledningar (spelar egentligen ingen roll för er) åkt iväg och jag vet inte exakt när han kommer tillbaka. Känns riktigt surt då det verkligen kändes riktigt bra senaste ridpasset, fick en otrolig självförtroendeboost och jag vet att jag kan bara jag får rätt träning i rätt riktning.
Samtidigt är det fruktansvärt jobbigt med allt runtomkring skolan, och på de så mår jag inte bra fysiskt. Så jag har helt enkelt inte orkat blogga överhuvudtaget. Kommer sakna honom tills dess fruktansvärt mycket, världens goaste häst. Stor men fruktansvärt snäll!
 
Jag har dock ridit lite på Jaco som jag nämnt här lite då och då. Ska nämligen tävla honom den 19 april i Rimbo. Ska bli otroligt kul, men är såklart nervös så vi får se hur tävlingsnerverna är på plats. Ska starta 5 klasser i E-klass. I Western är det dock inga riktigt jobbiga klasser så ni inte tror att 5 är mycket. Jag rider pleasure, western riding, western horsemanship, trail och reining. Googla om ni inte vet vad allt innefattar. Reining är de mest jobbiga då de är en klass med bara galopp i olika tempon med slidestops, spinn och rolebacks. Annars är de trav och jogg som gäller i alla de andra klasserna :)
 
Känns ganska bra hittills iallafall inför tävlingen. Har hittat mer knappar nu för att få rätt jogg, svårast är att hålla den samtidigt som att han går med huvudet i låg form. Men det ska vi nog hinna slipa bättre på tills dess!
Boggie, Petters förra westernhäst. Världens snällaste och otroligt lugn.
ALLA KOMMENTARER
Postat av: Olivia

sv. pågrund av en konflikt med ägaren så valde jag själv att sluta träna och tävla honom. :/

Svar: Vad tråkigt att det blir så ibland. Ni matchade varandra bra!
Ebba Blomqvist

kommentarer skrevs den 2015-10-26 klockan 19:15:13
URL: http://oliiviiagustavsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0