Helt slut!

skrevs den 2015-02-19 klockan 20:59:05 | Direktlänk | Ebba
Har känt hela dagen att något inte riktigt varit rätt, jag har frysit och haft ont i kroppen. Men eftersom alla frös idag så tänkte jag inte mer på det. Åkte hem som vanligt från skolan och mellanlandade en timme hemma innan jag åkte och red på Micke. Väl hemma från stallet så kände jag att det bröt ut helt och jag är nu sjuk för typ 59011 gången i år.. weei. Ont i halsen, slemhosta, ont i kroppen och huvudet. Perfekt! Ligger just nu i sängen och håller snart på att somna, vila vila vila..
 
Själva ridpasset på Micke gick jättebra idag. Han sätts nu igång eftersom han är ren i benet och hostar inte lika mycket. Gjorde samma sak som när jag var med Matilda och red lite. Skrittade fram för hand, longerade i alla gångarter en stund och sen hoppade upp och kände efter. Han stod blixtstilla när jag hoppade upp, vilket han inte brukar göra med mig. Han lyssnade bra i traven och hade perfekt framåtbjudning. I galoppen var han också duktig, dock någon avsaktning men hellre det än att han flyger iväg haha. Världens snällaste 6åring och lugn som en filbunke!
 
Rider ut med Cajsa och Silje på lördag, ska bli kul att se hur hon är mot honom då. Sist åkte jag på en spark och bruten tå för jag inte tänkte mig för att hon är ett redigt sto. Är nog lite klokare denna gång! ;)
 
Bild från allra första ridpasset på Micke. Då lika snäll som nu, förutom att han smet ut genom ridhusdörrarna med mig, haha.
ALLA KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0