Måndag och Lervik

skrevs den 2015-02-09 klockan 19:31:22 | Direktlänk | Hästar
Hej på er! Idag är det första dagen på en vecka jag ser fram emot faktiskt. Vanliga skoldagar måndag-torsdag. På torsdag direkt efter skolan så åker jag upp till stallet och fixar/rider Micke och så har jag även insläppet av hästarna i stallet, sen fredag morgon sätter jag äntligen in min tandställning!! Tror jag aldrig har märkt att någon varit så glad över att sätta in metallskrot i munnen, haha ;)
I helgen blir det äntligen en lugnare helg Bara utsläpp söndag morgon utav hästarna, drygt att kliva upp tio i sex, men skönt att ha stallet avklarat medan pojkvännen får sovmorgon ;)
 
Idag i skolan så var vi på Lerviks ridcenter/Gävle Ryttarsällskap, som vi alltid är på på måndagar. Först teori på fm innan lunch och idag började vi med ett nytt arbete om skador och sjukdomar, intressant! Sen lunch och efter lunch så longerade jag först en av mina klasskamrater på en häst, efter 45-50min så tog min ridlärare över och jag sprang upp till stallet igen och fixade iordning en annan häst jag skulle rida på. Han heter Munsboro Zeb "Zeb" och är en ganska stor herre, 5år gammal om jag inte minns fel och väldigt charmig på alla sätt och vis. Rädd om huvudet som de flesta irländare brukar vara, men väldigt trevlig att jobba med då inget kommer på en räkmacka. Gick ganska bra idag och jag är nöjd :)
 
Sen så vill jag bara tala om att uppdateringen ska bli sååå mycket bättre nu. Vill verkligen försöka fixa en kamera så jag kan leverera färska bilder och inte behöva plocka och leta i arkivet. Ska även försöka fixa en ny design, haft denna sen i somras så är dags nu ;) Sen behöver jag eran hjälp till vad NI vill läsa mer om på bloggen, kommentera massor av tips nu!
 
 
Två bilder på Zeb från GRS hemsida.
 
ALLA KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0