TWD och stearinljus

skrevs den 2015-02-24 klockan 20:40:00 | Direktlänk | Ebba
Jag är verkligen helt slut efter en dag som denna! Kom hem från stallet för ett tag sedan, duschade och råkade däcka i sängen i en timme. Åt sen mat och nu har jag precis lagt mig i sängen, tänt ljus i hela rummet och slagit på det senaste avsnittet av The Walking Dead. Bättre än så kan det nog inte bli. 
 
Jag kan bara säga att, guuud vad duktig Micke var idag. Verkligen jätteduktig. Jag åkte dit med Cajsa, skulle egentligen ha först fotat när hon red Jaco och sen lika med Silje. Men det var bra väder ute så vi fixade all markservice, hon longerade Jaco en stund och sen skrittade vi ut tillsammans med hennes lillasyster Moa en sväng. Men innan vi red ut så longerade jag Micke en stund för att bli av med överskottsenergin, busade en hel del gjorde han. Men sen skötte han sig! 
Efter att vi hade skrittat ut så red jag in i ridhuset för att känna på honom i alla gångarter. Han var så mjuk o fin, red på lite längre tygel och drev framåt. Han var såå duktig. Rullade på fint och duktigt. 
 
Kändes mycket bättre än gårdagen. Då var han spänd, pigg och busig. Det blåste storm ute och allt blev bara pannkaka. Då skrittade jag bara för att inte göra de värre och efter en stund slappnade han av.
 
Såklart fick han massa pussar o godis efter igår och idag. För han sköter sig bra oavsett! 
 
ALLA KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0