Welcome thursday

skrevs den 2015-02-12 klockan 15:31:29 | Direktlänk | Ebba
Halloj! Trodde först att jag hade ont i magen för det spände när jag sträckte på mig, men sen märkte jag att jag hade världens träningsvärk, i både armar, ben, mage och rygg efter hoppträningen i skolan som vi hade igår. Hua! 
Hoppträningen ja, vi hade ju specialidrott igår hela eftermiddagen och det innebär ju hoppträning. Jag hade Duchesse, ett SWB-sto född 2008. Jättetrevlig tjej med lite humör. Men tänker man efter och kommer överens vilket vi börjar göra nu så går det bra tillslut. Hon är väldigt styv i mun och nacke och tar alla tillfällen att sakta av eller "streta emot" mina hjälper. Det i kombination med att jag är svag och ringrostig resulterade i en, enligt mig, inte sådär toppenträning. Men det är väldigt givande och utöver att det kunde gått bättre, så tycker både jag och min lärare/tränare att det är en bra häst för mig, för det sätter mina svagheter på prov och jag får jobba lite extra för moroten.
 
Övningen igår såg ut som på bilden nedan. Bara småhinder igår. Längst ena långsidan (svarta hinder) så var det en linje på tre hinder med 16m meter emellan varje. Vi värmde upp på den linjen pch hindrena låg väl bara på 50cm då kanske. Vi skulle först hoppa på fem galoppsprång och det gick toppen, blev fyra nån gång men i översikt gick de bra.
Sen till den bågen i mitten (röda hinder) var det som ni ser på bilden 12m, 15m och 18 mellan de olika hindrena. Endast sockerbitshinder så det var bara upphöjda bommar. Dock ändrade min lärare avstånden där eftersom för det blev tokigt så vi red på 4-5-4 galoppsprång. Det gick sådär de första gångerna.. kunde gått bättre. Hon blev "stark" och drog iväg och jag lutar mig framåt = hon saktar av. Men sista gången gick det bättre, inte bra, men bättre. 
De gröna "hindrena är tre galoppbommar med 3m emellan. Dom gick toppen hela tiden så ingen kommentar på det. Sen gjorde vi en liten bana på att starta först i höger varv och komma in på den röda bågen, sen in på den svarta linjen, sen likadant fast i vänster varv också efteråt. Det övningen var allra svårast. Vet inte alls hur många gånger jag tragglade om och om igen hela tiden. Antingen sprang hon som en tok och jag orkade inte sitta tillbaka så jag bara åkte med, eller så satt jag tillbaka och hon orkade inte hålla ihop sig själv så hon saktade av.. 
 
Det kunde ha gått bättre, men träningen var såå nyttig och nu är de bara hem och träna ännu mera så jag kan göra bättre ifrån mig nästa gång!
 
 
ALLA KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0