23 januari

skrevs den 2015-01-23 klockan 13:40:20 | Direktlänk | Okategoriserat
Att det ska vara så svårt att komma på en rubrik? Haha, men hej iallafall! Nu är det fredag, som man har längtat. Har varit i skolan hela veckan men idag tröt magkatarren på som tusan så idag vart jag hemma för att vila. Har skrivit klart ett arbete, och ska försöka skriva klart två till nu efter jag har skrivit klart inlägget tänkte jag.
 
Dagen ser ut så att jag ska fortsätta vara hemma och skriva klart så många uppgifter jag hinner, sen kommer min pojkvän hit igen för att ikväll ska vi inte göra någonting. Vi har alltid varje helg gjort något speciellt, typ bio, vart med vänner, ätit middag. Men ikväll ska vi bara vara hemma och mysa. Ska bli så skönt!
För dom två senaste dagarna har verkligen gått i ett. Gått i skolan hela dagen, kommit hem vid halv fyra-halv fem, bytt om och åkt till stallet direkt. Senare kommit hem vid 8 tiden och då äta-duscha-sova. Så i helgen blir det lugnt och välförtjänt vila tillsammans med den jag tycker om mest. Fast på söndag avrundar jag med utsläpp av hästarna och rida på Micke igen.
 
På tal om att rida på Micke så red jag ju honom igår. han var superduktig! Vi skrittade först i kanske 5-10 minuter på långa tyglar och i lite mer fri skritt en stund och sen raskade vi på lite för att aktivera benen. Sen kortade jag tyglarna och jobbade honom lite mera. Övergångar från skritt->halt->skritt->halt osv. Sen flytta lite smått för skänkeln och det skötte han galant. Inga svårigheter alls. Sen travade vi först en långsida, skrittade kortsidan och travade andra långsidan. Lika bra här, han fick gå med halsen fri och bara trava i en lagom trav. Sen skrittade vi en stund och sen travade ett varv. Efter det skrittade jag något varv uppe på ryggen med långa tyglar och skrittade på lite mer, för att sen hoppa av och skritta för hand i lite mer lagom skritt. Han verkade nöjd och glad. Efteråt var han så mysig och nu kan han "tricket" puss nästan helt ordentligt. Så söt!
 
 
ALLA KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0