Den stora nyheten

skrevs den 2015-01-12 klockan 15:34:00 | Direktlänk | Ebba
Ja nu ni, det är ju så att jag hade ju en stor sak att berätta. Visserligen gynnar det inte er bloggläsare så speciellt, men det är en sak som kommer putta fram mig i livet ett steg och det kan leda till grymma möjligheter om man visar framfötterna och sina bästa sidor. Ni kanske undrar vad det nu är?
 
Jag var en av dom som vart utvald att få sommarjobb hos Nina Hofmann Kuppers. Jag är verkligen så glad så jag spricker! Hur fick jag det nu då?
Jo, jag är med i en grupp på facebook som heter "hästjobb". Där kommer det upp lite då och då olika tjänster utomlands, som i sverige som dom söker alla olika möjliga personer till deras tjänst. Nästan alltid ska det vara B-körkort, eller C-körkort och man ska vara över 18. Men iallafall, det var en slump att jag gick in där just den dagen, då jag inte brukar kolla där så ofta för det kommer sällan upp tjänster numera. Men så såg jag att hon hade skrivit ett inlägg om att dom sökte sommarjobbare, jag PMa för skojsskull då jag tänkte att det krävs säkert att man är över 18 och har körkort etc. och det blir jag inte förrän i sommar. Men jag testar.
Efter mitt PM så skrev hon tillbaka att om var jätteintresserade och skulle höra av sig efter att dom gått igenom alla mejl och pm. Sen hörde hon av sig igår och sa att jag var en av dom som dom ville skulle komma och sommarjobba hos dom i sommar. Så i sju veckor ska jag bo på deras gård i sommar och jobba där med några andra. SKA BLI SÅ HIMLA KUL!!!
 
Jag tror att det här kan vända uppochner på mitt liv till något positivt, och att det kan ge mig chanser i framtiden till bra jobb både hos henne eller någon annan. 
Det handlar om att ge allt, våga ta chanser och aldrig säga aldrig. Att "söka" ett jobb, att visa framfötterna och att visa vem man är kostar absolut ingenting. Så våga ta chanser, för en dag kommer du ångra dig att du inte gjorde det. Får man en chans så kan man ju själv avgöra om man ska ta den eller inte. Leder det till något positivt tycker jag att man alltid ska testa!
 
 
ALLA KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0