Full rulle

skrevs den 2015-01-09 klockan 06:25:19 | Direktlänk | Ebba
Hej och godmorgon! ❤ 
Idag är det en bra dag! Just nu sitter jag och väntar på bussen till stallet, släppa ut alla 17 hästar och rida Jaco står på schemat idag. Har proppat i mig alvedon och ipren för min mun slutar verkligen inte värka, plus att foten är helt halvdan, haha. Men det ska gå bra! Typiskt stalltjejer att vara så envisa. Jag hoppade ju trotsallt på kryckor en hel helg i stockholm, varav en och en halv dag på horse show med en helt ostödjbar fot för att jag har betalat och då måste jag åka. Det resulterade i sängliggandes i en hel vecka för mina armar och handleder vart helt slut.

Men åter till dagen, efter stallet blir det lugnt hemma och sen ska kvällen spenderas med tjejkompisar jag inte träffat på hur länge som helst!

Igår va Jaco förresten helt gudomlig att longera. Han lyssnade så bra även om han samlar på så mycket energi när han inte rids så mycket. Gick med huvudet lågt och var lugn. Longerade dessutom bara i repgrimma. Så söt den där hästen, även om han la in några sparkar gjorde han det ändå lugnt och återgick till "arbetet" direkt. Som om han typ "jag ska bara busa lite sen är jag klar haha.
Efteråt ville han inte inte sluta mysa!

Nej nu ska jag börja ta ut hästarna, vi hörs senare!
ALLA KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0