Livet leker

skrevs den 2015-01-04 klockan 22:56:00 | Direktlänk | Ebba
Är på något vis både glad och ledsen just nu. Skolan börjar ju nästa vecka på måndag, så ganska snart. Är depp för att jag har så mycket att ta igen, men ändå ska det bli så skönt att bara beta av allt och ta sommarlov i Juni, för när jag börjar skolan igen är det bara ett år kvar, sen tar jag studenten. Vem hade ens kunnat tänka tanken för 5 år sedan att jag skulle klara det och stå här idag? Inte jag iallafall.
 
Är så glad över det mesta just nu. Jag har gått lite mellan toppar och dalar det här året. Det har varit tufft med allt som jag har tampats med varje dag, men det har gett mig så mycket till att bli den jag är idag. Jag är så tacksam över att allt detta har hänt, för jag står här idag med livserfarenheter som gör mig till en bättre person. 
 
Det som har gett mig mest är min pojkvän, min mamma och min praktikplats jag hade i höstas. 
Min pojkvän har visat mig vad kärlek är, även om våran resa har hittills varit helt underbar men ändå fruktansvärd, är jag glad att jag har fortsatt kämpa för honom. Oavsett hur det ser ut om 1 år så ser det bra ut just nu och han får mig att bli så glad. 
 
Min mamma behöver vi inte ens tala om, även om alla mammor går en på nerverna och man "hatar" henne, så är hon ju det mest fantastiska som finns i min omgivning. Vet inte hur många gånger jag ska behöva tacka henne för alla gånger hon hjälpt mig i livet och gett mig förtroende för allt. Så tack TACK mamsi.
 
Sen vill jag bara tacka min praktikplats för chansen att lära mig ännu mera och testa på hur det är att jobba med hästar, eftersom att det är de jag vill göra i framtiden. Jag praktiserade hos Linda Eriksson som bedriver en del av Stall S.E. Hon är för det första en helt otroligt snäll människa, trivdes som fisken i vattnet hos henne. Jag fick rida några av hennes fantastiska hästar och även vara med när hon åkte på träningar för Svante Johansson, hur lärorikt?? På två veckor lärde jag mig massor av att rida på hennes hästar, vara med och jobba i hennes stall och ta åt mig allt hon sa. Lära sig och göra om, göra rätt. 
 
Jag är bara så otroligt tacksam över mitt liv just nu. 
 
Jag har även eventuellt en riktigt smarrig sak på g. Ger er en ledtråd och det är: duktig dressyrryttare. Kan ni gissa vad det är?
 
 
ALLA KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0