Mysig stalldag

skrevs den 2015-01-17 klockan 18:54:50 | Direktlänk | Hästar
Nu var det några dagar sen jag kikade in här och skrev, tänkte då kliva förbi och skriva lite grann!
 
Idag har jag och min kille varit i stallet nästan hela dagen (läs: jag har varit i stallet och min kille har väntat i bilen för att han tycker det luktar för mycket häst ;)) Fixade först boxen, dvs fylla vatten och mocka + lägga in insläppsmaten. Sen fixade jag allt foder för nästa dag sen hämtade vi Micke och gick ut en promenad. Dock märktes det hur stor han verkligen är idag. Det blåste som attan och Micke gick på tårna hela promenaden, vände efter en stund och gick klart i ridhuset. Det var alldeles för halt och blåsigt så det vart farligt för oss båda att fortsätta gå ute. Han var nog lika nöjd ändå, även om det är tråkigt att gå inne så kan man ju hitta på nyttiga saker medans!
Jag övade på att stanna när jag sa till, gå i rask takt och att han skulle kunna stå stilla även när jag gick iväg osv. Det lyssnade han toppenbra på! Lydig bebis.
Sen fick han dock för sig att börja tugga på min halsduk och ville minsann inte släppa, haha. Så stod han med den i munnen och såg ut att tänka "men hallå, skulle vi inte leka?"
 
Imorgon ska vi skritta uppsuttet för första gången på några veckor! *pepparpeppar* haha får se hur det går, han har ju vilat ett tag nu och skrittats för hand. Men det blir på med säkerhetsvästen och ha någon med mig utifall han får för sig att flyga i taket, det blir nog antingen eller tror jag :) Men det ska nog gå bra!
 
 
ALLA KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0