Blir så glad

skrevs den 2015-03-03 klockan 22:26:42 | Direktlänk | Micke
Kommer verkligen somna med ett leende på läpparna, trots att jag helst bara vill somna just nu. Är bara helt otroligt slut efter den här dagen. Gårdagens nedstämdhet som kröp sig på är som helt bortblåst och det har redan vänt till något gott. Det bådar gott att vara positiv!
Sen blir man ju otroligt glad när man loggar in och statistiken är rätt så mycket högre än vad den brukar vara. 
 
Efter en trött dag i skolan så åkte jag hem, tog det lugnt en timme och for sedan upp till stallet. Fixade Micke för ett ridpass och Matilda kom och hjälpte mig från marken. Vi skrittade fram en sväng ute och sen longerade hon kanske 20min innan jag red, han var lite bråkig idag och ville inte lyssna vid longeringen, men tillslut gav han sig och var duktig!
Sen hoppade jag upp och red, mycket ställa och öva på att inte dra - utan leda hästen åt det håll jag ska ställa och böja. Var svårt för han var lite framtung till en början. Men sen lyssnade han och det gick bättre. Sen övade vi på att sätta tryck i traven och att han skulle vara framme, i takt med att det gick bra så la vi in galopp på stängda sidan av volten och trav på öppna sidan av volten. Han skulle vara framme hela tiden och ha ett bra tryck och vara rakställd hela tiden. Eftersom jag har i huvudet hela tiden att "tänk om han bockar eller kastar sig iväg?" så hade jag till en början svårt att bara sätta mig ner och driva framåt. Men tillslut så släppte det och det gick jättebra. Han sparkade bakut någon gång och började "gunga" lite några gånger, men aldrig bockade han och är så nöjd för det. Han vart riktigt trött och slutkörd efter ridpasset, så lång avskrittning och massa pussar efteråt. För så duktig han hade varit idag har han inte varit innan med mig. Kände mig även nöjd att jag bara släppte min oro och vågade driva fram, det känns även snabbare än vad det är för att han har en så otroligt stor galopp med enormt mycket påskjut. Men är mer än nöjd efter idag. Smörjde även utrustningen efteråt och gjorde rent lindor och schabrak så gott det gick.
Tyvärr inga bilder nu, men Cajsa var så snäll och fotade så bilder kommer imorgon. Gulledu!
 
Kommer även ett bra inlägg imorgon på dagen så håll utkik!
ALLA KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0