Föreläsning och dressyrpass

skrevs den 2015-03-09 klockan 22:00:34 | Direktlänk | Ebba
Dagen har verkligen gått i ett. Inte förrän för vid 19 kom jag hem och vid 20 kunde jag lägga mig i sängen och pusta ut. 
Skoldagen var mellan 8.30 och 15.00 och föreläsning med Owe Sandström stod på schemat idag. Riktigt, riktigt roligt och väldigt intressant. Den där gubben vet hur man underhåller och lär ut samtidigt. Jag kommer inte riktigt ihåg vad han jobbat med, så jag snodde lite information från Hannahs (klasskompis) blogg.
Owe är ju då för er som inte vet chefsregissör och designer på Sweden International Horseshow. Han har hunnit jobbat som zoolog, biolog, kläddesigner åt bland annat Abba och lärare under sitt iår 71åriga liv. Han är även den s.k. "pappan" till naturbrukslinjen, då han var den som startade och gjorde alla grundkurser. Dock är ju allt förnyat och uppdaterat. Häftig kille!
 
Efter skolan så kompletterade jag ett prov och sedan tog jag tåget hem. Kom hem halv fem och tog bussen direkt till stallet för att rida ett dressyrpass på Micke. Gick dåligt i början, men som vanligt så skärper jag mig och det går superbra på slutet. Vill bokstavligen spy på mina olater som jag har i ridningen.. jag håller i hästen alldeles för mycket och småbromsar med handen hela tiden. Även om jag är mjuk så är jag samtidigt hård och fipplar alldeles för mycket. En anledning till att jag får ont i armarna typ.. direkt? Usch, men när Matilda stog och sa åt mig stup i kvarten så gick det jättebra och sista galoppen svävade jag iprincip på moln. Han var lätt i handen, var rund och mjuk och rullade på enormt fint. Riktigt nöjd, efter det gick han bättre i traven och frustade på. Så det började minder bra, men efter om och men från piloten så gick hästen som en klocka istället. Tänk vad små fel kan göra så mycket. Bara öva massor!
Fick ett tips av Matilda att åka hem och skriva ner vad som gick bra och dåligt, sen vad jag ska förbättra och hur jag ska förbättra det. Så ska börja analysera och skriva ner varje gång, för att kunna göra det bättre på hästryggen nästa gång. 
ALLA KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0