Min helg

skrevs den 2015-03-01 klockan 21:57:00 | Direktlänk | Ebba
Min helg har varit så lugn och skön, men med lagom mycket av varje. I fredags så firade jag och tjejerna Agnes som fyllde 18år för ett tag sen. En mysig kväll vart det med god mat och efterrätt. Sen vid halv tolv kom Johan och hämtade mig, vi hann knappt lägga oss i sängen innan jag totaldäckade, var så himla trött!
 
Vaknade sen upp lördag morgon med en ordentlig sovmorgon med god frukost. Vid 13 så plockade jag och Johan upp min syster och styrde mot stallet. Vi fixade markservice och sen begav oss ut med Cajsa som sällskap på en 1,5timmes runda i alla gångarter. Micke var pigg och lite för stark emellanåt, men skötte sig superbra trots att han nästan bara bockade i galoppen. Därför höll vi oss mest i trav och skritt. Han vart för stark så det hade bara blivit farligt att galoppera mera. Nästa lördag gör vi lika igen och hoppas att vi kan galoppera lite mera ;) Han behöver bara komma ut mera så tror jag att han kommer bli lugnare.
 
Idag hade vi också en lång sovmorgon, styrde sen en snabbis till stallet och fotade Cajsas dressyrträning på Silje. Foton från den och filmsnutt kan ni se på hennes blogg ⇨ http://nouw.com/cajsaerikssons/
Efter det har vi bara vart hemma och tagit det lugnt. Imorgon väntas skola och hoppning står på morgpndagens lektion. Ska bli så kul!
 
En bild från en hopplektion i höstas på en av skolans hästar Xitau.
ALLA KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0