One day off

skrevs den 2015-03-11 klockan 20:39:03 | Direktlänk | Inspiration
Tog "ledigt" idag från skolan och allt i omvärlden, stängde av väckarklockan och tog en lång sovmorgon. Det behövdes verkligen idag. Vaknade runt 8 och klev upp och gjorde frukost. Fixade sen ridsällskap och gick upp till stallet med Cajsa vid 10.
 
Idag var vi i stallet i lite mer än fem timmar. Timmarna bara flög iväg och det var så mysigt att bara ha en stalldag som jag numera typ aldrig hinner med då jag alltid har något att göra efteråt som jag måste stressa till. Vi gick dit, jag mockade och fixade allt. Sedan tog vi in hästarna och fixade iordning och skrittade ut i ungefär 20-30min. Det var såå fint väder även om det blåste ordentligt ibland. Hästarna var glada och nöjda hela uteritten! 
Sen red jag in på utebanan och red där i kanske en halvtimme medan Cajsa fotade mig. Hade samma tankar sen måndagens dressyrträning för Matilda - han ska fram för skänkeln, jag får inte "dra" honom i munnen och han ska vara lätt i handen. Idag kändes det så himla bra.
I början så kändes han tung och var lite här och var. Men när jag tänkte på det hon sa - "fram och en stilla hand" så tog det kanske ett varv på banan så var det borta. Han gick framåt, hade ett scwung och kändes fjäderlätt i handen.
Stolt över mig själv att jag faktiskt kan om jag bara ger mig fan på att jag ska lyckas. Har en sån motivationsboost med ridningen nu så det inte är klokt. Fick massa fina ord utav Karina och Cajsa efteråt, plus en massa fina bilder som Cajsa tog. Dagen kunde inte ha blivit bättre!
 
ALLA KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0